W MŁODYM KINIE

NOWOCZESNE, AUTORSKIE ZAJĘCIA EDUKACYJNE

Czy lubisz filmy? Jeśli tak, to świetnie! My również je lubimy, dlatego stworzyliśmy propozycję autorskich lekcji filmowych, które zmienią wizytę w kinie z uczniami w ciekawą edukacyjną podróż. Projekt W Młodym Kinie, przy wykorzystaniu tytułów o zróżnicowanej tematyce stanowi świetne pole do dyskusji i pogłębiania wiedzy z zakresu profilaktyki, historii, języka polskiego, czy filmoznawstwa. Powstająca na bieżąco oferta zajęć dostosowywana jest do wybranej grupy wiekowej i pozwala na realizację podstawy programowej w ciekawy, multimedialny sposób. To nie może być nudne! Oprócz zajęć z naszymi edukatorami oferujemy specjalne wideoprelekcje przygotowane do wybranych tytułów, które wyświetlamy na życzenie grupy. Materiały stanowią doskonałe wprowadzenie do filmu i pozwalają wzbogacić wizytę w kinie o walory edukacyjne. O szczegóły dotyczące dostępnych prelekcji zapytaj pracownika rezerwacji grupowych!

 

DLACZEGO WARTO WEJŚĆ DO MŁODEGO KINA? 

WIDEOPRELEKCJE DO WYBRANYCH TYTUŁÓW

BILETY W CENACH GRUPOWYCH

PREZENTACJE MULTIMEDIALNE

ELASTYCZNY HARMONOGRAM

FILMY Z BIEŻĄCEGO REPERTUARU

Lars er LOL

TYTUŁ: LARS JEST LOL

SZKOŁY PODSTAWOWE

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Wideoprelekcja przygotowana do tego tytułu omawia najważniejsze zagadnienia pojawiające się w filmie. Wśród nich skomplikowaną relację klasy z nowym uczniem oraz budząca się chęć poznania drugiego człowieka. Materiał przedstawia takie pojęcia jak różnorodność, agresja, wzajemny szacunek czy tolerancja. W wideolekcji nie zabraknie również omówienia cech charakterystycznych dla zespołu Downa.


TYTUŁ: LEONARDO ODKRYWCA

SZKOŁY PODSTAWOWE

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Trwająca 17 minut wideoprelekcja przedstawia najważniejsze dokonania Leonarda Da Vinciego oraz pokazuje najciekawsze elementy jego bogatej biografii. Przygotowane materiały mają za zadanie uświadomić widzów jak istotną rolę w historii świata odegrał włoski geniusz i w jaki sposób wyprzedził własne czasy. Wideolekcja omawia również takie zagadnienia historyczne jak człowiek renesansu czy  filmoznawcze pojęcie animacji poklatkowej.  


Dragonkeeper

TYTUŁ: STRAŻNICZKA SMOKÓW

SZKOŁY PODSTAWOWE

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: W przygotowanym do filmu materiale wideo widzowie będą mogli poznać historię Starożytnych Chin, najważniejsze elementy kultury, filozofii oraz medycyny chińskiej, a także kluczowe wynalazki tego okresu. Wideoprelekcja przedstawia także legendy i mity związane z postacią smoków, przede wszystkich ich pochodzenie, nawiązania w kulturze popularnej oraz wierzenia z związane z tymi stworzeniami


TYTUŁ: GWIAZDY ZAWSZE ŚWIECĄ DLA NAS

SZKOŁY ŚREDNIE

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Materiał wideo stanowiący wstęp do filmu to studium fatum. Uczniowie będą mogli zastanowić się nad tym co ich zdaniem kieruje ludzkim życiem: przypadek czy przeznaczenie. Rozważania te są kluczowe w kontekście sytuacji granicznej, z którą mierzą się bohaterowie „Gwiazdy zawsze świecą dla nas”. Istotnym elementem wideolekcji jest także przedstawienie działalności fundacji DKMS i procesu rejestracji jako potencjalny Dawca Szpiku. 


Czerwone Maki

TYTUŁ: CZERWONE MAKI

SZKOŁY ŚREDNIE

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Materiał stworzony oparciu o prawdziwe wydarzenia oraz fabułę filmu pozwala uczniom lepiej zapoznać się z tłem historycznym przedstawionej w „Czerwonych Makach” opowieści. Wideolekcja omawia historyczne znaczenie bitwy o Monte Cassino, przedstawia panujące wówczas realia wojenne oraz pokazuje z jakimi dylematami moralnymi będą musieli zmierzyć się bohaterowie filmu. Twórcy spróbują również opisać nieoczywisty obraz heroizmu bohaterów, a także poszukać aktualności „Czerwonych Maków”.

MATERIAŁY EDUKACYJNE: Do filmu przygotowane zostały również scenariusze lekcji języka polskiego, historii czy godziny wychowawczej. Materiały dedykowane są uczniom klas 7-8 szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych.


Za duży na bajki 2

TYTUŁ: ZA DUŻY NA BAJKI 2

SZKOŁY PODSTAWOWE

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Trwająca 15 minut wideolekcja wprowadza w świat dojrzewającego Waldusia oraz jego przyjaciół. Bohater będzie próbował odnaleźć swojego biologicznego ojca i nawiązać z nim utraconą przed laty relację. Z tego właśnie powodu przygotowany do filmu materiał omawia takie pojęcia jak bliskość, empatia, zaznaczanie granic czy potrzeby oraz sposoby ich realizowania. Uczniowie poznają najważniejsze aspekty wpływające na budowanie relacji międzyludzkich, dzięki czemu będą mogli zrozumieć dylematy, z którymi zmierzy się bohater filmu.

MATERIAŁY EDUKACYJNE: Do filmu przygotowane zostały również scenariusze lekcji obejmujące tematy samopomocy psychologicznej, relacji w rodzinie, praw autorskich czy języka potocznego.


TYTUŁ: INSPIRACJE Z NATURY

SZKOŁY PODSTAWOWE

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY, DOSTĘPNY OD 15 MARCA

OPIS: Autorska wideolekcja Cinema City z Krzysztofem Szczepaniakiem w roli głównej to wyjątkowy materiał edukacyjny przygotowany z myślą o grupach szkolnych. „Inspiracje z natury” pozwolą uczniom przenieść się w magiczny świat roślin oraz zwierząt, który nieustannie inspiruje naukowców czy inżynierów z całego świata. Materiał omawia zagadnienia dotyczące biomimetyki,  czyli dziedziny nauki badającej struktury i procesy zachodzące w przyrodzie w celu wykorzystania w ramach tworzenia nowych rozwiązań technologicznych. Wiedza, rozrywka i filmowi bohaterowie przewijają się na ekranie umożliwiając młodzieży naukę poprzez zabawę. 


Dancing Queen

TYTUŁ: DANCING QUEEN

SZKOŁY PODSTAWOWE
WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Trwająca 15 minut wideolekcja przedstawia zagadnienia poruszane w fabule filmowej. Uczniowie będą mogli dowiedzieć się czym jest samoakceptacja, jak budować szacunek do samego siebie, jak radzić sobie z kompleksami oraz skąd się biorą. Dodatkowo materiał porusza tematykę ciałopozytywności, nierzeczywistego świata mediów społecznościowych oraz sposobów tworzenia pozytywnego obrazu samego siebie.

 


TYTUŁ: CUDOWNY CHŁOPAK. BIAŁY PTAK

SZKOŁY PODSTAWOWE
WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Edukacyjny materiał wideo przygotowany do filmu stanowi doskonałe wprowadzenie do świata „Cudownego Chłopaka”. Uczniowie dowiedzą się jak wyglądało tło historyczne wydarzeń przedstawionych w filmie oraz poznają codzienność społeczności żydowskiej w czasie nazistowskiej okupacji Francji. Wideolekcja pozwoli także zapoznać się uczniom z takimi zagadnieniami jak niepełnosprawność, akceptowanie inności, odwaga, empatia, bullying czy prześladowanie.

MATERIAŁY EDUKACYJNE: Nauczyciele mogą również skorzystać ze scenariuszy lekcji obejmujących j. polski oraz godzinę wychowawczą dla uczniów szkół podstawowych. Materiały poruszają tematy bohaterów literackich i filmowych podobnych do Juliana, pomoc osobom z niepełnosprawnościami czy przemoc rówieśniczą.

 


Akademia Pana Kleksa. Część 1

TYTUŁ: AKADEMIA PANA KLEKSA

SZKOŁY PODSTAWOWE

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Przygotowany do filmu materiał analizuje szereg umiejętności pielęgnowanych w szkole Ambrożego Kleksa, w tym odwagę, wyobraźnię czy empatię. Wideolekcja pokazuje również zakulisowe materiały z powstawania filmu, w tym proces tworzenia języka wilkusów, pracę kamery czy tworzenie efektów specjalnych w baśniowej krainie „Akademii Pana Kleksa”. 

MATERIAŁY EDUKACYJNE: Dodatkowo nauczyciele mogą skorzystać ze scenariuszy lekcji dla uczniów szkół podstawowych. W materiałach znajdują się między innymi takie tematy, jak „Lektura obowiązkowa w świecie filmowców” czy „Jak  twórcze myślenie może pomóc w nauce i życiu?”.  

 


DOWOLNIE WYBRANY FILM Z REPERTUARU

SZKOŁY PODSTAWOWE I SZKOŁY ŚREDNIE

TEMAT ZAJĘĆ W KINIE – POLSCY NAUKOWCY I ICH DROGA DO SUKCESU!

OPIS ZAJĘC W KINIE: Kim byli/są? Co wiemy o nich i ich dokonaniach, ale też życiu? Jak na przestrzeni wieków wyglądała ich droga do realizacji osiągnięć, z czym musieli się mierzyć, próbując udowodnić  słuszność swoich badań, działań? Zastanowimy się również  kto z nas może pójść w ich ślady?


DOWOLNIE WYBRANY FILM Z REPERTUARU

SZKOŁY PODSTAWOWE

TEMAT ZAJĘĆ W KINIE - DO WYBORU: FILM ANIMOWANY OD OŁÓWKA DO PROGRAMU KOMPUTEROWEGO

OPIS ZAJĘĆ W KINIE: Dowiedz się jak powstają dźwięki: burzy, sztormu, zatłoczonej ulicy i wiele, wiele innych. Dlaczego postacie potrzebują co najmniej kilkudziesięciu rysunków lub form wyrazu twarzy?  Jak powstają ich włosy, stroje czy w końcu scenografia do całego filmu. Czym jest dubbing i jaką rolę odgrywa? Oraz w jaki sposób wszystkie te elementy w końcu łączą się w jeden, przykuwający naszą uwagę film. W trakcie zajęć zdobędziesz również informacje o sposobach na uruchomienie obrazów na przestrzeni wieków, etapach postawiania filmów w dawnych wytwórniach filmowych, np. Bielsku-Białej oraz współczesnych Pixar, Walt Disney itp., czyli wszystkie informacje o tym jak  tworzono filmy animowane w czasach dziadków, rodziców oraz Twoich!


FILMY NA ZAMÓWIENIE

SZKOŁY PODSTAWOWE I SZKOŁY ŚREDNIE
OPIS: Oferta edukacyjna to także filmy wyświetlane na specjalne życzenie grup. Do wybranych tytułów dostępne są wideoprelekcje, które wyświetlamy przed seansem dla zainteresowanych grup. Materiały są doskonałym wprowadzeniem do projekcji, poszerzają tematy poruszane w filmie, pokazują dodatkowy kontekst społeczny oraz historyczny przedstawiony w fabule, a także pozwalają zajrzeć za kulisy produkcji filmowej.


 

W przypadku kontaktu z nami i podania danych osobowych informujemy, że ich administratorem jest Cinema City Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ul. Fosa 37, 02-768 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji usług, w przypadku skorzystania z nich lub odpowiedzi na kierowane pytania. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne. W przypadku chęci otrzymywania od nas informacji o wybranych ofertach w formie elektronicznej lub telefonicznej, konieczne będzie wyrażenie zgody pozwalającej na prowadzenie takich działań.

Prosimy o podawanie informacji w zakresie minimalnym, niezbędnym wyłącznie do nawiązania kontaktu lub identyfikacji. Prosimy nie podawać żadnych poufnych danych, a zwłaszcza typu: data urodzenia, dane karty płatniczej, informacje o stanie zdrowia czy osobistej sytuacji rodzinnej.