W MŁODYM KINIE

NOWOCZESNE, AUTORSKIE ZAJĘCIA EDUKACYJNE

Czy lubisz filmy? Jeśli tak, to świetnie! My również je lubimy, dlatego stworzyliśmy propozycję autorskich lekcji filmowych, które zmienią wizytę w kinie z uczniami w ciekawą edukacyjną podróż. Projekt W Młodym Kinie, przy wykorzystaniu tytułów o zróżnicowanej tematyce stanowi świetne pole do dyskusji i pogłębiania wiedzy z zakresu profilaktyki, historii, języka polskiego, czy filmoznawstwa. Powstająca na bieżąco oferta zajęć dostosowywana jest do wybranej grupy wiekowej i pozwala na realizację podstawy programowej w ciekawy, multimedialny sposób. To nie może być nudne! Oprócz zajęć z naszymi edukatorami oferujemy specjalne wideoprelekcje przygotowane do wybranych tytułów, które wyświetlamy na życzenie grupy. Materiały stanowią doskonałe wprowadzenie do filmu i pozwalają wzbogacić wizytę w kinie o walory edukacyjne. O szczegóły dotyczące dostępnych prelekcji zapytaj pracownika rezerwacji grupowych!

 

DLACZEGO WARTO WEJŚĆ DO MŁODEGO KINA? 

WIDEOPRELEKCJE DO WYBRANYCH TYTUŁÓW

BILETY W CENACH GRUPOWYCH

PREZENTACJE MULTIMEDIALNE

ELASTYCZNY HARMONOGRAM

FILMY Z BIEŻĄCEGO REPERTUARU

DOWOLNY FILM Z REPERTUARU 

SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY 1-5 

TEMAT ZAJĘĆ W KINIE: MAGIA GWIAZDKI W  BAJKACH I FILMACH  

OPIS ZAJĘĆ: Święta Bożego Narodzenia towarzyszą nam od wieków. Dlatego nie dziwi fakt, że tak szybo stały się nieodłącznym elementem wielu bajek i filmów. Wspólnie przyjrzymy się świątecznej symbolice,a pomogą nam w tym znane i lubiane postacie bajkowe i filmowe. Świąteczny klimat i dobra zabawa gwarantowane! 

TYTUŁ: ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA

SZKOŁY PODSTAWOWE

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Przygotowana do filmu wideoprelekcja stanowi doskonałe wprowadzenie do kolejnej adaptacji znanej historii „Ani z Zielonego Wzgórza. W materiale uczniowie będą mogli wspólnie podjąć próbę identyfikacji z bohaterką, tak by przekonać się, że wykreowana ponad 100 lat temu dziewczyna mierzyła się z podobnymi problemami towarzyszącymi im samym każdego dnia. Wiek nastoletni rządzący się własnymi prawami, może być równie kłopotliwy dla Ani Shirley, jak i współczesnych nastolatków. O tym jak sobie w tym okresie młodzież będzie mogła dowiedzieć się zarówno z wideoprelekcji, jak i seansu filmowego.

TYTUŁ: FIGURANT

SZKOŁY ŚREDNIE 

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS:Przedstawiona w „Figurancie” historia młodego agenta służby bezpieczeństwa pozwala zapoznać się z rzeczywistością komunistycznej Polski. Fabuła przedstawia relacje i nastroje panujące w czasach PRL, prezentuje narzędzia ówczesnego systemu totalitarnego i odtwarza historyczne wydarzenia tego okresu. Dzięki przygotowanej do filmu wideolekcji uczniowie będą mogli lepiej zrozumieć takie pojęcia jak agitacja, inwigilacja, oportunizm czy okres małej stabilizacji, które lepiej pozwolą zrozumieć dylematy bohaterów.

MATERIAŁY EDUKACYJNE: Do filmu przygotowane zostały również scenariusze lekcji historii, języka polskiego czy etyki i filozofii dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych. Materiały pozwalają przeprowadzić zajęcia omawiające metody, jakimi posługiwała się tajna policja polityczna, przeanalizować wpływ systemu totalitarnego na życie jednostki oraz ocenić moralne postawy głównego bohatera filmu. 

TYTUŁ: CHŁOPI

SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY 7-8, SZKOŁY ŚREDNIE 

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Animowana adaptacja powieści „Chłopi” Władysława Reymonta pozwala na nowo przyjrzeć się dobrze znanej historii i poszukać w niej ponadczasowej opowieści o ludzkiej naturze. W poszukiwaniu tych interpretacji pomocna będzie wideolekcja. W trwającym kilkanaście minut nagraniu nie zabraknie relacji ze studia produkcyjnego, wywiadów z twórcami filmu oraz zakulisowych materiałów pokazujących proces tworzenia malarskiej animacji. Wideolekcja omawia również zagadnienia związane z rolą chłopów w budowaniu polskiej kultury i gospodarki, w tym malarstwo epoki Młodej Polski, zjawisko chłopomani czy pojęcie pańszczyzny.

MATERIAŁY EDUKACYJNE: Do dyspozycji nauczycieli pozostają także materiały dydaktyczne zawierające scenariusze lekcji języka polskiego dla szkół ponad podstawowych. Wśród tematów zajęć znajdują się między innymi charakterystyka postaci Jagny na podstawie powieści oraz adaptacji filmowej czy analiza sytuacji polskich chłopów na przełomie XIX i XX wieku. 

TYTUŁ: RAPORT PILECKIEGO

SZKOŁY ŚREDNIE

WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS: Około 20 minutowe wprowadzenie do filmu przedstawia biografię Witolda Pileckiego na tle historycznych wydarzeń z dziejów Polski. Materiał przybliża motywy kierujące działaniami głównego bohatera, opisuje jego heroiczne i patriotyczne podejście do życia, a także pomaga lepiej zrozumieć dlaczego o tak ciekawej postaci rzadko wspomina się podczas szkolnych lekcji historii.


MATERIAŁY EDUKACYJNE: Prowadzący mogą skorzystać z przygotowanych scenariuszy lekcji języka polskiego, historii, etyki oraz godziny wychowawczej. Konspekty pomagają utrwalić wiedzę na temat życia Witolda Pileckiego a także pomagają osadzić historię jednostki w totalitarnym świecie w ramach szerokich kontekstów literackich, w tym „Rok 1984” G. Orwella czy „Proces” F. Kafki.

TYTUŁ: COMEDY QUEEN

SZKOŁY PODSTAWOWE I SZKOŁY ŚREDNIE
WIDEOPRELEKCJA DO FILMU WYŚWIETLANA NA ŻYCZENIE GRUPY

OPIS:Trwająca około 30 minut wideoprelekcja stworzona jako edukacyjne wprowadzenie do filmu przedstawia widzom zagadnienia dotyczące najczęstszych objawów oraz przyczyn depresji. Materiał zawiera również informacje dotyczące możliwości pomocy osobom chorym oraz tym, którzy mogą mierzyć się ze stanami lękowymi. Nagranie stanowi doskonały wstęp do filmu, a także przeprowadzenia z uczniami interesujących i potrzebnych lekcji dotyczących ich stanu emocjonalnego.

MATERIAŁY EDUKACYJNE: Do filmu przygotowane zostały scenariusze lekcji, przewodnik metodyczny oraz ulotki informacyjne dotyczące młodzieńczej depresji, jej przejawów oraz sposobów udzielanej przez pedagoga pomocy.

DOWOLNY FILM Z REPERTUARU

SZKOŁY PODSTAWOWE I SZKOŁY ŚREDNIE

TEMAT ZAJĘĆ W KINIE – POLSCY NAUKOWCY I ICH DROGA DO SUKCESU!

OPIS ZAJĘC W KINIE: Kim byli/są? Co wiemy o nich i ich dokonaniach, ale też życiu? Jak na przestrzeni wieków wyglądała ich droga do realizacji osiągnięć, z czym musieli się mierzyć, próbując udowodnić  słuszność swoich badań, działań? Zastanowimy się również  kto z nas może pójść w ich ślady?

DOWOLNY FILM Z REPERTUARU

SZKOŁY PODSTAWOWE

TEMAT ZAJĘĆ W KINIE - DO WYBORU: FILM ANIMOWANY OD OŁÓWKA DO PROGRAMU KOMPUTEROWEGO

OPIS ZAJĘĆ W KINIE: Dowiedz się jak powstają dźwięki: burzy, sztormu, zatłoczonej ulicy i wiele, wiele innych. Dlaczego postacie potrzebują co najmniej kilkudziesięciu rysunków lub form wyrazu twarzy?  Jak powstają ich włosy, stroje czy w końcu scenografia do całego filmu. Czym jest dubbing i jaką rolę odgrywa? Oraz w jaki sposób wszystkie te elementy w końcu łączą się w jeden, przykuwający naszą uwagę film. W trakcie zajęć zdobędziesz również informacje o sposobach na uruchomienie obrazów na przestrzeni wieków, etapach postawiania filmów w dawnych wytwórniach filmowych, np. Bielsku-Białej oraz współczesnych Pixar, Walt Disney itp., czyli wszystkie informacje o tym jak  tworzono filmy animowane w czasach dziadków, rodziców oraz Twoich!

FILMY NA ZAMÓWIENIE

SZKOŁY PODSTAWOWE I SZKOŁY ŚREDNIE
OPIS: Oferta edukacyjna to także filmy wyświetlane na specjalne życzenie grup. Do wybranych tytułów dostępne są wideoprelekcje, które wyświetlamy przed seansem dla zainteresowanych grup. Materiały są doskonałym wprowadzeniem do projekcji, poszerzają tematy poruszane w filmie, pokazują dodatkowy kontekst społeczny oraz historyczny przedstawiony w fabule, a także pozwalają zajrzeć za kulisy produkcji filmowej.

 

W przypadku kontaktu z nami i podania danych osobowych informujemy, że ich administratorem jest Cinema City Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ul. Fosa 37, 02-768 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji usług, w przypadku skorzystania z nich lub odpowiedzi na kierowane pytania. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne. W przypadku chęci otrzymywania od nas informacji o wybranych ofertach w formie elektronicznej lub telefonicznej, konieczne będzie wyrażenie zgody pozwalającej na prowadzenie takich działań.

Prosimy o podawanie informacji w zakresie minimalnym, niezbędnym wyłącznie do nawiązania kontaktu lub identyfikacji. Prosimy nie podawać żadnych poufnych danych, a zwłaszcza typu: data urodzenia, dane karty płatniczej, informacje o stanie zdrowia czy osobistej sytuacji rodzinnej.